Jednonápravové nebo dvounápravové přívěsy, které se vyznačují umístěním kol vedle ložné plochy. Výhodou této konstrukce je zejména malá výška podlahy od země a širší rozchod kol, což se příznivě projevuje na stabilitě přívěsů a výbornými jízdními vlastnostmi.
Rám přívěsu je celosvařený včetně jeklového relingu, podlaha z voděodolné 15 mm překližky a překližkové bočnice dělají z této řady přívěsů všestranně využitelné pomocníky pro nejrůznější použití. Přívěsy se standardně vyrábí s otvíracím předním i zadním čelem a mohou být vybaveny plachtou přes bočnice nebo plachtou s trubkovou konstrukcí o výšce 90, 135 a 155 cm.
Základní výbava valník VARIO A1, A2 a B2 :
- Bočnice z voděodolné překližky, výška 300 mm
- Svařovaný reling – jaklová ohrádka na bočnicích, výška 100 mm
- Zadní čelo výklopné, odnímatelné
- Svařovaný, žárově zinkovaný rám
- Podlaha voděodolná protiskluzová překližka 15 mm
- Příčka pod podlahou 2x
- „V“ oje, výška na střed koule 430 mm
- Náprava/nápravy KNOTT nebo AL-KO
- Kotvící body (háčky na rámu přívěsu) 8x
- Elektroinstalace 12 V, 7-mi pólová zástrčka (u brzděných přívěsů 13-ti pólová zástrčka, couvací světlo)
- Poziční světla vpředu
- Opěrné kolečko 150 kg (u brzděných přívěsů do 1300 kg)
- Opěrné kolečko 250 kg (u nebrzděných přívěsů od 1600-2500 kg)
- Zakládací klíny 2 ks (u brzděných přívěsů)
- Rezervní kolo včetně držáku (u dvounápravových přívěsů)
- Konstrukční rychlost 130 km/hod (u nebrzděných přívěsů)